تبلیغات
<h1>کسب و کار الکترونیکی onlinejobs - 7 خطای رایج در بازاریابی محتوایی</h1>
بازاریابی محتوایی بهترین راه برای جذب مشتریانی است که برند شما را نمی شناسند. اما بازار یابان محتوایی گاهی اشتباهاتی را در این زمینه انجام میدهند که به رایجترین آنها می پردازیم.

تصویر بازاریابی محتوایی

خطای اول: سعی و تلاش برای انجام یکباره تمامی موارد

شما همه چیز را در باره ی بازار یابی محتوایی مطالعه کردید و می دانید و وقتی شروع به کار میکنید تمایل دارید همه کار هارا به یکباره انجام دهیدو هر روز به مقداری اندک روی موضوعات مختلف کار و فعالیت داشته باشید اما در بازاریابی محتوایی باید کنترل استراتژی بازاریابی خود را در طی ماههای متمادی در دست داشته باشید و هر قدم را بطور مجزا و با فاصله ای منطقی از دیگر موارد طی کنید. در غیر اینصورت، شما دچار وضعیتی می شوید که در آن در یک زمان درگیر انجام دادن چندین و چند کار بصورت همزمان بوده و در حقیقت اجازه توانایی وقت گذاشتن برای همه آنها را نخواهید داشت و به نتایج دلخواه دست پیدا نمی کنید. وبلاگتان لیست ایمیل ها وارسال آنها، کنالهای ارتباطی  شما در شبکه های اجتماعی و... کدام یک اولویت بالاتری را دارند بهتر است همه موارد را بر اساس  اولویت دسته بندی کنید تا دچار مشکل نشوید

خطای دوم: عدم در نظر گرفتن اهداف واقعگرایانه و قابل اندازه گیری

بدون داشتن اهداف قابل اندازه گیری، شما قادر به کار کردن بصورت کارآمد نبوده یا حتی نمی توانید میزان رشد خود را در طی زمان دنبال کنید. انتخاب استاندارد های بالا بسیار خوب و مناسب می باشد، اما توجه کنید که اهداف انتخابی شما حتما واقعگرایانه ، مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و مقید به زمانباشد.

خطای سوم: عدم استفاده از امکاناتی که پیش از این از آنها برخوردار بوده اید.

یکی دیکر از اشتباهاتی که بازاریابان محتوایی انجام می دهند ایجاد تغیرات کلی بر روی تمام فرایند و مطالب و مواد بازاریابی خودشان بجای بهینه سازی آنها و اضافه کردن موارد جدید است حتی اگر بر بروی بازاریابی سنتی متمرکز بودید مطمئن باشید محتوا و منابع قبلی شما برای تغذیه فعالیت های شما در حوزه بازاریابی جاذبه ای مفید است و به کمک شما می آید.

خطای چهارم: سعی و تلاش در انجام بازاریابی جاذبه ای بدون داشتن یک وبلاگ.

همانطور که هر زمان مطلب جدیدی را بر روی وبسایت خود منتشر می کنید، یک صفحه اندکس شده دیگر به وبسایت خود اضافه کرده اید – – و ار یک صفحه ای که در سایت شما اندکس می شود، به مثابه فرصت دیگری است برای اینکه سایت شما در نتایج موتور های جستجو نشان داده شود و در نتیجه ترافیکی از آن بخش به سمت سایت شما هدایت شود. علاوه بر این گوگل و دیگر موتورهای جستجو از اینکه صفحه ای را به وبسایت خود اضافه کرده اید مطلع می شوند، و این کار به آنها اجازه می دهد تا بدانند که وبسایت شما فعال است و آنها باید پیوسته به وارسی سایت شما بپردازند تا ببینند در این بین چه محتوای جدیدی را به آن اضافه کرده اید و آنها می توانند آن را اندکس کنند.

درج مطالب جدید در وبلاگ ها به همین شکل به عنوان فرصت هایی جدید برای ایجاد مشتری بالقوه در نظر گرفته می شوند. هر یک از مطالبی که توسط شما منتشر می شود باید از چندین ترغیب کننده برخودار باشد.

خطای پنجم: تولید محتوا در خلاء

شروع به نگارش کردن در مورد اولین موضوع ها و ایده هایی که به ذهن شما می رسد، بسیار وسوسه به نظر می رسد. اما دست نگاه دارید! وبلاگ نویسی، مانند هر کار دیگری در حوزه بازاریابی نیاز به استراتژی دارد. بدون داشتن یک استراتژی، شما در حقیقت در حال پرتاب یک قلّاب بدون قرار دادن طعمه در یک اقیانوس بزرگ هستید.

قبل از اینکه شروع به تهیه محتوا کنید، باید ببینید شما نیاز به تولید چه نوع محتوایی دارید که موجب هدایت آندسته از مردم و خوانندگان به وبسایت شما شود که از احتمال بیشتری برای خرید کردن محصولات شما برخوردار هستند. شما در این زمینه به موارد زیر نیاز دارید:

  • شخصیت خریدار خود را ایجاد کنید و چرخه زندگی خریدار خود را طراحی کنید. این فرایند تحت عنوان معماری محتوا، شناخته شده و مرحله ای بسیار مهم و حیاتی در تهیه محتوا در نظر گرفته می شود. اگر به فروش لوازم آشپزخانه اشتغال دارید، یک فرد که همراه با خانواده خودش زندگی می کند مطمئنا سوالات متفاوتی در این زمینه دارد، و در مقایسه با یک دانشجوی کالج دارای نیازهای اطلاعاتی و علایق متفاوتی می باشد. هر دو این شخصیت ها ممکن است اقدام به جستجو در بین محصولات و خدمات شما بکنند، اما مطمئنا به دلایل متفاوتی مبادرت به انجام این کار می کنند. تهیه و انتشار محتوایی که برای هر دو گروه از این شخصیت ها مناسب باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • لیستی از کلمات کلیدی برای خودتان تهیه کنید. اگر قبل از انجام جستجو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط اقدام به تهیه محتوا بکنید، متحمل ریسک پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی مختلف خواهید شد، که در زمان خوانده شدن به نظر غیر طبیعی آمده و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید. این راهنمایی برای افراد مبتدی در زمینه جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی می باشد.
  • از مشتریان خود پرسش کنید. یکی از راههای مناسب و خوب و البته مورد علاقه ما برای پیدا کردن ایده مناسب به منظور تامین محتوا اجرای پرسشنامه در این رابطه در بین بازدید کنندگان از سایت می باشد.

زمانی که در رابطه با موضوع هایی که مخاطبین شما به آنها علاقمند هستند، اقدام به تهیه محتوا می کنید، از هدایت ترافیک به سمت وبسایت خودتان، ثبت نام های بیشتر در سایت و لیست دریافت ایمیل ها و نیز مشتریان بالقوه ای که وارد قیف فروش خودتان می کنید، موفقیت های بیشتری نصیب تان می شود.

خطای ششم: عدم مرتب کردن و حذف کردن موارد اشتباه از لیست ایمیل ها

اگر تاکنون اقدام به تهیه یک لیست از ایمیل ها مختلف کرده اید، برای مردم هرزنامه ارسال کرده اید، ایمیل هایی را به لیستی قدیمی و غیر فعال ارسال کرده اید یا حتی غیر از این پیغام خود را به اجبار به افرادی که هیچ گونه علاقه ای به شنیدن آن نداشته اند، تحمیل کرده اید، بدانید که زمان آن دیگر به سر رسیده است

اولین قدم برای بازاریابی ایمیلی با رویکرد بازاریابی جاذبه ای کنترل و بررسی سلامت لیست ایمیل های شما می باشد، که می توانید با بررسی آنها به این موضوع پی ببرید.سپس نوبت به بررسی و تمیز کردن لیست ایمیل های شما می رسد: لیست ایمیل های خود را بررسی کنید و هر یک از ایمیل هایی را که از این تست با موفقیت گذر نکردند را از لیست خود حذف کنید.

سپس، به نرخ بانس ریت ایمیل های ارسالی خود توجه کنید و ببینید چگونه این نرخ با ارسال ایمیل به افرادی که به واقع انتظار دریافت آن ایمیل را داشتند کاهش پیدا می کند. بجای تحمیل کردن پیام خود، شما می توانید از طریق محتوای جذاب، مفید و مرتبط ایمیل های ارسالی خود موجبات وارد شدن آنها به سایت خود را فراهم آورید.

خطای هفتم: عدم اندازه گیری نتایج و تطابق دادن برنامه ها با آنها

همچنان که به تلاش های خود در زمینه بازاریابی جاذبه ای ادامه می دهید، پیگیری معیارهایی که بر اساس آنها اهداف را تعیین می کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باید همواره بررسی کنید و وضعیت نتایج حاصل آمده با اهداف تعیین شده را مقایسه کنید. معیارهایی که در طی هفته – به – هفته و ماه – به – ماه پیگیری می کنید تنها بستگی به چیزی دارد که بر روی تمرکز کرده اید – – توجه کنید که اگر در لحظه چندین معیار مختلف را دنبال کنید، همواره متحمل ریسک از دست دادن تمرکز خود خواهید بود (اشتباه شماره ۱ شرح داده شده در این مطلب را ببینید. )

اگر تمرکز شما بر نگارش و بهینه سازی وبلاگ خودتان است، تعداد دفعات دیده شدن مطالب منتشر شده در آن، تعداد کلیک های انجام گرفته( به معنای درصد تعداد بازدید کنندگانی که در ضمن وارد شدن به محتوای شما بر ترغیب کنندگان معرفی شده کلیک کرده اند)، تعداد مشتری های بالقوه ایجاد شده و منابع ترافیک وارد شده به سایت را دنبال کنید. آیا مردم و بازدید کنندگان در نتیجه جستجوی ارگانیک وارد سایت شما می شوند؟ از طریق ارجاعات سایت ها دیگر هستند؟ از طریق شبکه های اجتماعی وارد می شوند؟ اگر در حال کار کردن بر روی بازاریابی ایمیلی هستید، تعداد کلیک های انجام گرفته بر روی لینک های موجود در ایمیل های ارسالی خود را بررسی کنید تا درکی کلی از محتوای مورد علاقه خوانندگان خود بدست بیاورید.


برچسب ها: بازاریابی محتوایی، خطاهای رایج بازاریابی محتوایی،

تاریخ : دوشنبه 13 بهمن 1393 | 07:12 ب.ظ | نویسنده : فاطمه جباری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بیا بخند