تبلیغات
<h1>کسب و کار الکترونیکی onlinejobs - مهم ترین متاتگ ها SEO</h1>
در مقاله قبل تعدادی از تگ هارا گفتیم اما بدلیل حجم بالای مطلب بقیه را در این مقاله می گوییم


3- تگ توصیف محتوا Meta Description
<meta name="description" content="توصیف کوتاه درباره محتوای صفحه وب سایت" />


تگ "دسکریپشن" یا توصیف محتوای صفحه، در سئو تگ مهمی است.

تعریف گوگل از این تگ: راه خوبی جهت تهیه خلاصه ای قابل مطالعه برای افراد از محتوای یک صفحه وب.

گوگل در بیشتر موارد این توصیف را در نمایش نتیجه خود به کاربر نمایش می دهد.

نکات مهم در استفاده از تگ Meta Description:

  • مطمئن شوید صفحات وب سایت شما دارای توصیف و meta description هستند برای اطمینان از ابزار های گوگل مثل HTML suggestions در Web Master tools استفاده کنید.

 

  • از توصیفات مشابه در صفحات مختلف خودداری کنید و تا حد امکان برای هر صفحه یک توصیف جدا ایجاد نمایید.

 

  • استفاده از برچسبهای دقیق و مناسب.

    با اینکه توصیه می شود توصیف صفحه به شکل جمله باشد، گوگل پیشنهاد می کند از برچسبهای دقیق و درست به جای جمله استفاده شود. مثلا برای توصیف یک صفحه در خصوص کتاب آموزش ویژال بیسیک به این صورت عمل شود:


<meta name="Description" content="
عنوان: کتاب آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک,مترجم: مهندس پاشایی,تعداد صفحه: 1250, قیمت: 25 هزار تومان
">

متا تگهای مربوط به رباط های جستجوگر وب:

با استفاده از این تگ و مشخص نمودن موتور جستجوی مورد نظر به ربات جستجوگر اعلام میکنیم در خصوص صفحه مورد نظر چه رفتاری داشته باشد، راه کامل تر آن استفاده از فایل robots.txt است.
در این تگ meta name="robots" کلمه robots برای مشخص نمودن تمام موتورهای جستجو استفاده می شود و اگر قصد تعیین موتور خاصی مثل گوگل را داشته باشیم به این شکل :meta name="googlebot استفاده می کنیم.

 <meta name="robots" content="nofollow" />

<meta name="googlebot" content="noarchive" />

 noarchive: متا تگی که به موتور جستجو اعلام میکند این صفحه را از حافظه قدیمی لود نکند و نسخه بروز آنرا نمایش دهد، ممکن است برای صفحات اعلام قیمت مناسب باشد.

 noindex: این تگ جهت جلوگیری از ایندکس گذاری یا قرار گرفتن صفحه در فهرست موتورهای جستجو و جهت عدم نمایش صفحه در نتیجه جستجو استفاده می شود

nofollow: به موتور جستجو اعلام میکند، لینکهایی که در این صفحه قرار دارند را مورد توجه قرار نده. در واقع این لینکها کار میکنند ولی از نظر موتور جستجو خنثی بوده و رنکی برای آنها در نظر گرفته نمی شود


تفاوت noindex و nofollow چیست؟
اگر به کارکرد هرکدام بیشتر دقت کنیم تفاوت این دو تگ کاملا مشخص می شود در nofollow جلوی لینکها گرفته می شود ولی در noindex به موتور جستجو گفته شده این صفحه را نمایش نده.

nosnippet: زمانی که نتیجه ای را جستجو میکنید گوگل یک قاب تصویر در سمت راست نتیجه نمایش می دهد این تگ برای جلوگیری از نمایش اسنیپت یا آن فریم است

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" /> مشخص نمودن نوع محتوا و کدینگ صفحه

تگهای اچ h1 h2 h3 h4 h5 تا h6 در سئو اهمیت دارند ولی باید دقت شود از تگ h1 بیش از یکبار در هر صفحه استفاده نشود.
برای حفظ زیبایی صفحات در تگ h1 می توانید از css استفاده نمایید، نمونه تگ h1 tag بهینه شده با css style


<h1><span style="font-size: 16px; color: #4f81bd;"> HTML Meta Tags</span></h1>
 
تگهای دیگری نیز در سئو وجود دارند که به دلیل عدم کارایی در داخل کشور به توضیح آنها نمی پردازم، از جمله: 

twitter , twitter:site, fb:admins, og:url, og:site_name

و...
منبع: http://support.day.ir/kb/metatags

برچسب ها: متاتگها seo، متا تگهای مربوط به رباط های جستجوگر وب:، نکات مهم در استفاده از تگ، تگ توصیف محتوا،
دنبالک ها: چگونه بهترین كلمات كلیدی مربوط به سایت را پیدا كنیم، بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی،

تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393 | 11:05 ق.ظ | نویسنده : فاطمه جباری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بیا بخند